පවුලේ කතාව 1 - නංඟි


කොටස් 21ක් අඩංගු 'පවුලේ කතාව ' කතා මාලාව මෙතැන් සිට ඉදිරියට මෙම බොලොග් අඩවියෙන් කියවා රස විදින්න. 

Loading...
අපේ ගෙදර අක්කයි නංගියි අයියයිමායි 4  දෙනයි.... තාත්තාවැඩකරන්නෙ නැව්  සමාගමක. මාස හයක් විතර ජොබ් එකේ...මාස හයක්  විතර නිවාඩු....

අම්මා ටීච කෙනෙක්. නංගි 9වසරේ. අක්කා කැම්පස්. අයියාඋසස් පෙළ කරලා රිසාල්ට්  එනකංයාළුවෙක්ගෙ බිස්නස් එකකටඋදව්  වෙන ගමන් ගෙදරින් පිටහිටියෙ සති දෙකකට විතරසැරයක් ගෙදර ඇවිත් යනවා... මම සාමාන්‍ය පෙළ කරනවා...

ඔන්න ඔකයි අපේ පවුලෙ විස්ත‍රේ... තාත්තා කොහොම වැඩ කාරයෙක්ද කියලා තේරෙනවා ඇති ළමයි පොළිම බැළුවාම...

මායි නංගියි ගියේ ටිකක් දුර එකමඉස්කොලෙට.... ආ‍වේ ගියේ බස්එකේ.. ඒකි ගේ හොදට ඇග තිබ්බාකෙට්ටුත් නැ මහතත් නෑ.. 9 වසරෙකියන්නෙ සඳ මොදුවෙන කාලෙනිසා අම්මා මං එක්ක තමයිඉස්කෝලෙ යවන්නෙ... මෙකිවබේරගන්න එකත් මාරගේමක්සුදුවට මහතට ඉන්න නිසාකොල්ලො කෙළ හල හලඉන්නෙ.... එක දවසක් මම දැක්කාබස් එකේදි කොල්ලෙක් මේකිටජැකක් තියා ගෙන.. මම වැඩියගනන් ගත්තෙ නෑ... කොල්ලා ගැනහිතලම නෙමේ.. නංගි ගැනහිතලා... ඒකිත් සාමාන්‍යකෙල්ලෙක් නෙ...

ඒත් එන්න එන්න සීන් එක වැඩිඋණා.. මේකි ඇඹරෙනවා... කැමතිනැතුව වගේ... නංගි කැමතිනැත්තං උදවු කරන එකනෙයුතුකම... මම එතෙන්ට ලං වෙලානංගිව කවර් වෙන විදියට හිටගත්තා... කොල්ලා වැඩේ අප්සට්නිසා ශේප් වෙලා ගියා... දැන්නංගිගෙ පිටිපස්සෙන් ඉන්නෙ මම..සෙනග නිසා තෙරපිලා දැන් දැන්නංගිගෙ එක තට්ටමක් මගේ පකේගෑවෙනවා.. ඒක හෙන තදයි.. බස්එක ගැස්සෙද්දි ඉදලා හිටලාගෑවෙන කොට මම හිතලම තවටිකක් තද කරන්න පටන් ගත්තා...

මට නැගලා නහුතෙට... ඒක මාරපුකක්.. වටකුරුවට ලොකුවට...ඒමදිවට හොදට හයියට..... මමමුලින් හිතුවට නංගිට අප්සට් යයිකියලා එහෙම සීන් එකක් උණේනෑ.. ටික වෙලාවකින් මේකි මගේපැත්තට බෙල්ල හැරෙවුවා‍මොකද්දෝ කියන්න වගේ... හැරිලාටිකක් පස්සට වෙලා

“අද ක්ලාස් නේද...?” කියලාඇහුවා..

පස්සට වෙච්ච පාර මෙකි ආයෙමත්මගේ ඇගේ ගෑ උනා... මමත්ඇහුනේ නෑ වගේ ඉස්සරහටබරවෙලා...

“මොකද්ද කීවේ.. “ කියලා කණදීගෙන හිටියා...

මම ටිකක් ඉස්සරහට උණ නිසාදැන් ආයෙත් තට්ටමේ ලාවටගෑවෙනවා... මේකිත් පස්සට බරවෙලා හැරිලා බලන්න ට්රයි කරනගමන් හයියෙන් ඒකම ඇහුවා...දැන් මාත් ඉස්සරහට බරවෙලාමේකිත් පස්සට බර වෙලා... පුකතද උණා විතරක් නෙමේ මගේපපුවත් මෙ‍කිගෙ පිටේ ගැවිලා...මෙහෙම ඉද්දි ඒකිගේ පපුවෙඉස්සුන හැඩේ ගානට පේනවා...හුස්ම ගන්න රිද්මෙට උඩ පල්‍ලහායනවා... ඇගේ වටකුරු තැන්නියමෙට පේනවා.... මම ඒකටඋත්තර දුන්න විදිය මතකත් නෑ...එයා හොදටම දන්නවා මට ආක්ලාස් නෑ කියලා ඇගේ ගෑවෙන්නඔණෙ කමටමද කොහෙද....

එ වැඩෙත් මරු...

මාත් සැරින් සැරේ කතාව දාගෙනආවා මෙයත් උත්තර දෙන්නෙපස්සට බර වෙලා.. මට දැන්නහුතෙට නැගලා.. සැරින් සැරේටගාව ගාව හිටපු එක දැන් එකදිගටම තියාගෙන ඉන්නෙ.. මටනැගලා විත්තිය නංගිටනොතේරෙන්නනම් විදියක් නෑ..පස්ස හරියෙන් ගෑවිලා ආයෙගෑවෙන්නා මගේ පපුවයි ඒකිගෙපිටයි.. මරු හැ‍ඩේට තියෙන නිසා..

මට එයාගෙ ඇදුම් වලින් දාඩියපුසුඹ හොදට එනවා.. .ඒ සුවඳටමං මාරම ආසයි.. මෙහෙම ටිකවෙලාවක් යද්දි නංගි ඇමරෙන්නගත්තා.. මෙයාට අප්සට් ගිහින්දමන්දා.. මං පොඩ්ඩක් පස්සට වෙලාජැක් එක ගලව ගත්තා.... මෙකිපොඩ්ඩක් මෙහාට උණා... ඊටපස්සෙ ආයෙත් පස්සට බර වෙලාකතා කරන්න ගත්තා... හුටා දැන්මගෙ පක හරියටම දාරෙට සෙට්වෙලා... මේ හුත්ති පුක මැදට වද්දගන්න තමයි දගලලා තියෙන්නෙ...මට දැන් ෂුවර් නගාටත් ඔනේ දේ...මම අයෙත් ජැක් එක හේත්තු කරගත්තා..ඒකිගේ ඉන වටෙන් අතදාලෙ ඉස්සරහා ෂිට් එකත් අල්ලගත්තා..මීට කලින් කවදාවත්නංගිගෙන් මෙහෙම සැපක්අරගෙන නෑ.... නංගි නානකොටබලලා තියෙනවා... ජංගියහොරෙන් අරන් අතේ ගහලත්තියෙනවා... ඒත් ඒකිට දැනෙන්නආතල් අරන් නෑ...


මමත් පට්ට ලකී කියලාහිතෙන්නෙ මේ වෙලාවටතමයි...ලස්සන අක්කා ‍කෙනෙකුත්ඉන්නවා.... ජංගි සීන් එක පුරුදුඋණෙත් අක්කගෙන්... කැම්පස්යන්න කලින් එයා වැලක් බලලාමට අහු උණා, මම ඒ බව කාටවත්කියන් නැත්තං ජංගියක් දෙන්නංකීවා.... මම ඒකෙන් කරන දේ දැනංහිටියෙ නෑ..

“මට මොකටද ඔයාගේ ජංගි..”කියලා ඇහුවාම ඒයාමයි කිවේ

“අතේ ගහන කොට ඉඹලා බලනවාමෝඩයා... වෙනසක් දැනෙයිඒකවත් දන්නෙ නෑ” කියලා...

එයාගෙ කොල්ලත් නිතරම එයාඇදන් ඉන්න ජංගිය ඉල්ලන්යනවලු... කතාව ඇත්ත කියලාතේරුණේ වැඩේ කලාට පස්සෙ..

ඊට පස්සෙ අක්කා කොහෙ හරිගිහින් ආවාම මම ජංගිය ඉල්ලගන්නවා.. එයා කැම්පස් ගියාමනංගිගෙ ඒවා ඉදලා හිටලා ගන්නපටන් ගත්තෙ...හැබැයි අක්කගේඑකෙන් එන සුවදට තමයි මන්වැඩියෙන් කැමති...


මම කතා කරන කොට නංගිගෙකන ලංවෙන අතරෙ මම නංගිගෙසුවදත් බල බලා ජැක තදකරගෙන කතා කරනවා...ටිවෙලාවකින් මෙයාගෙ තනේඋඩින් වැටිලා තියෙන කොණ්ඩකැරුල්ල මෙයා අතින් පිරි මදින්නගත්තා... මෙකිට තන්දෙක මිරිකගන්න බැරිව දගලනවද කොහෙද...ඒක කරොත් නං මිනිස්සුන්ටපෙනවා... මම ටික ටික පස්සටපහර දෙන්න  පටන් ගත්තා... දැන්හරියට නිකන් ඇදුම  පිටින් හුකනවා වගේ... මෙකි ඒ පාරඉස්සරහට බර වෙලා ෂීට් එකඅල්ලගෙන පුක දීගෙ ඉන්නවා...මටනං තවත් ඉන්න බෑ... බඩුයන්න ඔන්නමෙන්න... එතකොටමඅපි බහින තැන ඇවිල්ලා කියලාතේරුණේ.. දෙන්නම දඩිබිඩිගාලා බස් එකෙන් බැස්සා...

බැහැපුගමන් මෙකි මන්දිහාබලන්නෙවත් නැතිව එක පිම්මටමදුවගෙන ගියා... මම ඉතින් හෙමින්හෙමින් ගෙදර ගිහින් නංගිගෙජංගිය ගල් කරන හැටි හිත හිතගල්වලට පයින් ගගහා ගෙදරගියා..මම ගෙදර ගිහින් කන්නත්කලින් බාත් රූම් එකට රිංගුවාඅතේ පාරක් ගහන්න... බාත්රූම්එකේ බාස්කට් එකකට අපේ ඇදුම්ඔක්කොම දානවා... අම්මා තමයිඑකවර හෝදන්නෙ.. මම ඒකේනංගිගේ ජංගිය තියෙනවද බැලුවාඅද මෙකි ඇදුම් දාලා නෑ... මම ඇදුම්ටික දාලා සරමක් දාගෙන හෙමීටනංගිගෙ කාමරේට එබුනා... ෂුවර්එකටම ඒකෙ තියෙන්න ඔ්නේ...එතකොටයි දැක්කෙ ඒකි තාමඇදුම් මාරුකරලත් නෑ..

ආපු ගමන්ඇදේ පෙරලිලා නිදි.. මම අම්මාකො කියලා හොයලා බැලුවා.. එයාඇවිල්ලත් නෑ කියලා ෂුවර්කරගෙන ආයෙත්  නංගිගේකාමරේට ගියා.. මුණින් අතටහැරිලා හොදටම නින්ද ගිහින්...මම ටික වෙලාවක් ඇග දිහා බලන්හිටියා.. නංගිට මෙච්චර ලස්සනඇගක් විශේසයෙන් පස්සක්තියෙනවා කියලා මන් දැනන්හිටියෙ නෑනේ... මම හෙමීට පකඅතගාලා බැලුවා ඒක තාමත්නැගපු ගමන් මයි..

Loading...
නංගිටපොඩ්ඩක් දාඩියකුත් දාලා සුදුගවුමෙන් බ‍්‍රා එකත් පේනවා...මම ඇද ගාවින් දන ගහගෙනබෙල්ල ගාවට මූණ ළං කරලාඇගේ වැදෙන්නෙ නැති විදියටහොරෙන් වගේ සුවද බැලුවා..බෙල්ලෙ ඉදන් පොඩ්ඩ පොඩ්පහලට ඉබ ගෙනම ආවා.. එයාගාවින් එන සුවදට මට තවත්නගිනවා... එහෙම්මම එයාගේවටකුරු පස්ස ගාවටත් මූණගෙනාවා... මේ පස්සනං මටබදාගෙන ඉඹගෙන ඉඹගෙන යන්නපුළුවන්... ඒත් මේ ආතල් එකත්නැති කරගන්නෙ මොකටද..මෙහෙම කරන අතරෙ මම සරමයටින් අත දාලා හෙමින් පක මිරිකගත්තා...මටනං දැන් පිස්සුහැදීගෙන එනවා වගේ.. බඩු යවාගන්නත් ලෝබයි..

මම හෙමීටනැගිටලා අතේ ගහන ගමන් නංගිදිහා බලන් හිටියා.. එහෙම ඉදලාඔනෙ හුත්තක් වෙද්දෙන් කියලාහෙමීට පාත් වෙලා වම් අත ඇදෙන්තියලා දකුණු අත පුක උඩින් තියලාබෙල්ලට චූටි කිස් එකක් දුන්නා...මෙකිට එකපාරටම හුස්මක් පිටඋණා... මෙකි නිදි නැද්ද කොහෙද..ඊළගට එකිගේ කනට හුස්මක්පිටකරන ගමන්ම කිස් එකක්දුන්නා එතකොටම ලාවට වගේපුකත් පොඩ්ඩක් මිරිකුවා...ඒපාරනම් චූටි කෙදිරියකුත පිටඋණා... මම දැනගත්තා මෙයානිදාගෙන නෑ... උපරිම මොලෙන්ඉන්නෙ කියලා... ඒ පාර මම අයෙත්හොදට දැනේන බෙල්ල කිස් කරලාපොඩ්ඩ පොඩ්ඩ පිට දිගේ පහලටකිස් කරගෙන අවා... දකුණු අතින්පස්ස අතගානවා.... ඉට පස්සෙ අතඑහෙමම පහලට ගෙනිහින් කලවාඅත ගාන්න ගත්තා... තට්ටම් වලටමාරුවෙන් මාරුවට කිස් දෙනගමන් ගවුමෙ පොට හෙමින්හෙමින් ඉස්සුවා..

ඊ‍ට පස්සෙ ගලටකිස් කරන්න ගත්තා... මෙයා නිදිවගේ පෙන්නන්න හැටුවට. කකුලෙඇතුල් පැත්තටත් කිස් දෙන ගමන්ගවුම උස්සද්දි ටිකක් දැග්ලෙනවාකකුලෙ පහලින් පටන් අරන්දීගෙන ආපු කිස් එක දැන්තියෙන්නෙ කකුල මුල... පුකගාවම.... දිව පොඩ්ඩක් එළියට දාලාකිතිකවන කොට ජංගියේ සුව‍දලෙසටම එනවා.. මම ඒ ගමන්මජංගියට උඩින් පුකට නහය තියලාහොදට ඉම්ඹා අම්මා... පයියකැ‍ඩෙන සයිස් එකට නැගගෙනආවා... දැන්නං ඉන්නම බෑ... මමඇදට නැගලා නංගිගෙ ඇගදෙපැත්තෙන් කකුල් දෙක දාලාසරම උස්සලා පයිය තිබ්බාහරියටම පුකේ දාරෙන්.. ජංගියතාමත් ඇද ගෙන...

බස් එකේ ජැක්එක වගේද මෙහෙම... ඊට පස්සෙහුකනවා වගේ කරන්න ගත්තා...මෙකි හයියෙන් හුස්ම ගන්නවා...මට ෂුවර ආනං ඇහැරෙන්නෙ නෑ..මොකෝ මේකි බොරුවට නිදාගෙනඉන්නේ.. මෙහෙම ටික වෙලාවක්කරලා මම නැගිට්ටා.... සරමගලවලා බිමට දැම්මා... ඊටපස්සෙ.. සුදු ගවුම අස්සෙන් අතදාලාජංගියෙන් පහලට ඇද්දා.... පුකදිගේ ලෙස්සලා ඇවිත් ජංගිය අතටආවා... ඒක උඩයට හරවලා හුත්තගෑවෙන තැන ඉඹින්න හදද්දී තමයිසීන් එක දැක්කෙ... එතන ලවුජූස්එකයි..... මම මීට කලින් ලවු ජූස්ගච ජංගියක් ඉඹල තියෙන්නෙඑක පාරයි ඒක අක්කගෙ...

තවත් දවසක අක්කා වැලක් බලද්දිමං කාමරෙට ගියා... එක පාරටමඒකිට කරගන්න දේකුත් නෑ...අනික කලිනුත් මාට්ටු වෙලා මටඅල්ලස්කුත් දෙන නිසා අවුලකුත්නෑනෙ... මම කීවා

“වැලේ බලලා මටත් ඕනේ”කියලා...

“මම බලලා ඉවරයි අරන් යනවා..”කීවා...

මම ඒක අරගෙන යද්දී.. ආයෙමත්කතා කලා..

“ආ... ඔන්නං මෙකත් අරං යනවා...”කියලා ගවුම අතරින් අත දාලා ඉනපද්ද පද්ද ජංගිය ගලවලා මගේපැත්තට දික්කලා..

“මෙක මම දවසම ඇදන් හිටපුඑක... ඊටත් වඩා.. දෙයක්තියෙනවා පාවිච්චි කරලමබලනවකො..”


ෂා මට මැණිකක් හම්බුනා වගේ..ඇයි දවසම ඇදපු එකනේ... ඊටවඩා තියෙනවා කීවෙ මොකක්දකියලනම් තේරුණේ නෑ..ගෙනිහිල්ලා වැල ඔන් කරලාජංගිය අතට ගන්න කොටයිතේරුණේ තෙතයි කියලා... වැලේමුල් ටික  යද්දිම පයිය අතගගාජංගිය නහට ලං කලා විතරයි සුවදට විකාර වෙලා ගිහින් වැලඉව‍ර  වෙන්නත් කලින් බඩු ගිහින්ඉවරයි...

මම දැන් කකුල් දෙක නංගිගේ ඇගදෙපැත්තෙන් දාලා පාති වෙලානංගිගේ පුකට කිස්එකක් දීලාපුකේ පැදට පයිය සෙට වෙනවිදියට තියලා ඒකිගේ ඇග උඩ දිගාඋනා. උකුල උස්පාත් කරන ගමන්කන් පෙත්තක් කට ඇතුලට දාගත්තා... නංගි වැර දාලා මෙට්ටෙඅල්ලන් ඉන්නෙ... මෙහෙම කරනගමන් නංගිගෙ ලවුජූස් පිරිච්චජංගියත් ඉඹිනවා...

ජංගියේ හුත්තගෑවෙන තැන ලෙව කකා නංගිටජැක ගහනවා... ජංගියේ සුවදටබඩු යන්නමයි එන්නෙ... යවන්නත්ලොබයි... ඔහොම කරද්දි මට හොදඅදහසක් ආවා.. මම නැගිටලාගිහින් කණ්නාඩි මේසේ ගාවින්බේබි ක්රීම් එක ගෙනාවා.. ආයෙත්ඇදට නැගලා නංගිගෙ තට්ටම්දෙක ඈත් කරලා පූකේ හිල පාදගත්තා.. ඉස්සෙල්ලාම ඈත් කරන්ඉන්න ගමන්ම පුකේ දාරෙ දිගේ දිවගාගෙන ගියා ඊට පස්සෙ පුකේ හිලවටේ ලෙව කන්න ගත්තා දැන්මේකි ඇඹරෙනවා.. පුකේ හිලට දිවදාද්දිනම මේකි ඇද දිගේ දුවනසයිස්...

හොද කෙල තලියක් පුකටදාලා ශේප් එකේ අගිල්ලක්බැස්සුවා.. ඇගිලල් බස්ස බස්සඉදලා ඊළගට දෙකක් බැස්සුවා...මෙක කරන අතරෙ නංගිගේජංගිය පකේ ඔතාගෙන අතේගගහ හිටියේ.. හිල පොඩ්ඩක්පැදුනාම ඈත් කරලා බේබි ක්රීම්බෝතලේ පුකට තියලා මිරකුවා..ඊටපස්සෙ පුකට ඇගිලි දෙකනිකන්ම බැස්සා... මගේ පකෙත්හොදට ක්රීම් උලාගෙන අයෙත්කකුල්දෙක ඇගට උඩින්දෙපැත්තෙන් දාලා පෑන්ටිය වම්අතෙන් මූනේ තියාගෙන දකුණුඅතින් පක අරන් තට්ටම මැදින්තිබ්බා... තියලා හෙම්න් තද කරද්දිතට්ටම් දෙක මැද්දෙන් පයිය හිලහොයාගෙන ගියා....

එතකොටම ගෙදර ගේට්ටුව අරිනසද්දෙ ඇහුනා... හුටා අම්මා වෙන්නඇති මම ටක් ගාලා බැහැලාසරමත් බාගෙ‍ට  ඇදගෙන මගෙකාමරේට දිවුවා... කාමරෙන්එළියට යද්දි නංගිත් ගවුමහදාගන්නවා ලාවට දැක්කා....අපරාදේ... ශික් චාන්ස් එක...එකසිය ගානට නැගපු පයියට දැන්මොකද කරන්නෙ.... දැන් ඉතින්අතේ පිහිට තමයි හදිස්සියටනංගිගෙ ජංගියත් දාලා ආවේ...දැන්ම අතේ ගහන්නත් බෑ...සාමාන්‍යයෙන් අම්මා කාමරෙටඇවිත් කතා කරලා යන්නෙ..එතකන් ඉන්න වෙනවා... සරම ඇදගෙන මම කොම්පියුටරෙ ඔන්කලා.
>> පවුලේ කතාව 2 - අම්මගේ පෑන්ටිය


Loading...