දීපරානි – sinhala wal katha


මම දීපරානි, මගෙ වයස 23යි. උස අඩි 5යි. මන් සුදුයි. පිරිපුන් ඇගක් මට තීන්නෙ. මම මැරි කලේ දෙහිඅත්තකන්ඩියෙ කෙනෙක්ව. මැරිකලේ අවුරැදු 20න්. හස්බන්ඩ් වැඩ කලේ කොලඹ. සෙනසුරාද හවස ගෙදර ඇවිත් ඉරිද පාන්දර වැඩට යනව.
ගෙදර ඉන්නෙ හස්බන්ඩ් ගෙ අක්කගෙ පුතයි හස්බන්ඩ් ගෙ අම්මයි. හස්බන්ඩ් ගෙ බාප්පයි. හස්බන්ඩ් ගෙ තාත්ත මැරිල බාප්ප කියන්නෙ හස්බන්ඩ්ගෙ අම්මගෙ දෙවනි කසාදෙ එක්කෙනා. බාප්ප රස්සාව විදියට කරන්නෙ සිoහල වෙදකම්. හස්බන්ඩ් ගෙ අක්කයි මස්සිනයි සින්ගප්පූරැවෙ ජොබ් එක කරන්නෙ.

මන් එහෙ ආපු දවස්වල ඉදන් බාප්පගෙ වෙදකම් වලට උදවු වෙනව. බෙහෙත් බඩු හදන්න ලෙඩ්ඩුන්ට සාත්තු කරන්න වගේ. අල්ලපු ගෙදර ඉන්නෙ හස්බන්ඩ්ගෙ අයිය. එයාගෙ දරැව තාම පොඩි නිසා නැන්ද වැඩිපුර ඉන්නෙ ඒ ගෙදර.
මේ ගෙදර ඒ තරම් ලොකු ගෙයක් නෙමෙයි කාමර දෙකයි තීන්නෙ. බාප්පයි නැන්දයි එක කාමරේක. හස්බනුයි මමයි එක කාමරේක. හස්බන්ඩ් නැති දවසට මල්ලි නිදියන්නෙ මාත් එක්ක. මල්ලි කිවුවෙ නෑනගෙ පුතාට.
මන් මැරි කරනකොට මල්ලි ඉදියෙ 5වසරෙ. එයා අම්මව මතක් වෙලා සමහර දවස්වලට අඩනව. ඉතින් එහෙම දවසට මන් එයාව තුරැල්කරන් නිදියගන්නව. තුරැල්කරන් ඉන්නකොට එයා මගෙ තන් දෙකෙ හිටන් අල්ලනව. ඒ වල් කමට නෙමෙයි. එයා හරි අහින්සකයි. උදේට නැගිටිනකොට මල්ලිගෙ සරම කවදාවත් ඇගේ නෑ. ඒ තරමට නින්දෙන් දගලනව. මන් ඉතින් උදේට එයාගෙ චූ කුරැල්ලගෙන් ඇදල විහිලුවට කියනව මේක ආයි මට පේන්න තිබුනොත් මන් කපල දානව කියල. මල්ලි මට හරි ආදරෙයි. එයා අම්මට තුරැල් වෙනව වගේ හැමදාම මට තුරැල් වෙලා නිදාගන්න පුරැදු උනා.
ඔහොම අවුරැද්දක් විතර ගියාම හස්බන්ඩ්ට දරැවෙක් ඕනෙ කියල අපි දරැවෙක් හදන්න තීරනේකලා. මන් pregnant කාලෙත් මල්ලි නිදාගත්තෙ මගෙ තුරැලෙමයි.
දරැව හම්බවුනාට පස්සෙ මට ඉස්සර වගේ මල්ලිව තුරැල් කරගෙන ඉන්න වෙලාවක් තිබුනෙ නෑ. ඒත් එයානම් මාව බදාගෙනම තමයි නිදාගත්තෙ.
දවසක් එයාට බාප්ප බැනල නිදාගන්න ඇවිත් මට කිය කිය අඩන්න ගත්ත. එතකොට දරැවට නින්ද ගිහින් තිබුන නිසා මන් මල්ලිව තුරැලට ගත්ත. දරැවට කිරි දෙන්න නයිටියෙ උඩ බොත්තම් නිතරම ගලවන නිසා දැන් අල්ලනකොටම ඒව නිකම්ම ගැලවෙනව. මල්ලිව තුරැල්කරන් ඉන්නකොටත් ඒව ගැලවිල තිබුනෙ කියල එයාගෙ මූන සැරෙන් සැරේ ගෑවෙනකොට මට තේරැනා. ඒත් එයා දුකෙන් ඉදපු නිසා මන් ඒගැන වැඩිය හිතන්නෙ නැතිව එයාව තුරැල් කරගෙන නින්ද යනකම් ඔලුව අතගගා ඉදිය. මටත් එහෙම්මම නින්ද යාගෙන ආව.
මට ටිකකින් තේරැනා මගේ වම් තනේ එයා උරනව කියල. මන් මුකුත් කියන්න ගියේ නෑ. කිරි තීනඑකේ බිවුවම මොකද කියල මන් නිදි විදියටම ඉදිය. අනික මල්ලිට මම ගොඩක් ආදරෙයි. එයත් ගොඩක් හොදයි. එයා එහෙම ටිකක් උර උර ඉදල එහෙම්මම නිදාගත්ත. මන් හෙමිහිට එයාගෙ තොල් දෙකෙන් තනේ අරගෙන අනිත් පැත්ත හැරිල නිදා ගත්ත.

ඊට පස්සෙ දවසෙ මන් දරැවව නිදිකරවල උඩු අතට හැරිල නිදාගන්න ඉදිය. මල්ලි නිකම් නින්දෙන් වගේ මගෙ ඇගට උඩින් අතක් දැම්ම. ටිකක් එහෙම ඉදල මගෙ නයිටියෙ උඩ බට්න් ටික ගලවනව කියල මට තේරැනා. මන් කලින් දවසෙ වගේ නිදි විදියටම ඉදිය. මල්ලි උඩ බට්න් ටික ගලවල නයිටිය දෙපැත්තට ඈත් කලා. දැන් මගෙ තන් දෙකම එලියෙ. එයා එක තනේකට අත තියල හෙමිහිට මිරිකුව. එහෙම ඒ තනේ අතගාගා ඉදල අනිත් තනේට තොල් දෙක තියල සූප්පු කරන්න ගත්ත. මට අමුතුම හැගීමක් දැනුනෙ. මන් ඇහැරැනා වගේ ඉස්සිල බැලුව. මල්ලි හොදටම බය වෙල. මාත් ඇත්තට වගේ හොදටම බැන්න. එයා කදුලු පුරවගෙන කිවුව මට ආස හිතුන අක්කි කුක්කු ගොඩක් රසයිනෙ ඒකයි බිවුවෙ කියල. මන් කිවුව ආච්චිල අයියල දැනගත්තොත් මටත් බැනුම් අහන්න වෙනව කියල. ඉතින් මල්ලි කිවුව අනේ මන් කාටවත් කියන්නෙ නෑ අක්කි ඔයා දැන් මට ආදරේ නෑ නේද කියල. අනේ එහෙම නෑ පැටියො කියල එයාව තුරැල් කරගෙන මන් එයාට කිවුව එහෙනම් ඔයා කිරි බීල නිදාගන්න කියල. එදා ඉදන් දිගටම මල්ලි මගෙන් කිරි බීල නිදාගන්න පුරැදු උනා.
මල්ලිට කිරි බොන්න අවසර දුන්න දවසෙ ඉදන් හැමදාම වගේ එයා නිදාගන්න කලින් කිරි බොන්න පුරැදු උනා.
ඔය අතරෙදි අපේ ඩබල් ඇදේ ඉඩ මදි නිසා බාප්ප ගෙදරට තව සින්ගල් ඇදක් ගෙනාව. බාප්පලගෙ කාමරේ ඒක දාන්න ඉඩ නැති නිසා අපේ කාමරෙන් තමයි දැම්මෙ. ඒක මල්ලිට දුන්න.

දවසක් මට පපුවෙ දැවිල්ලක් හැදුන. එදා ගෙදර කවුරැත් ඉදියෙ නෑ. බාප්ප විතරයි ඉදියෙ. හොදටම වහිනව. මන් දරැවව නිදි කරවල තොටිල්ලෙන් තියල බාප්ප සිoහල වෙදකම් කරන නිසා එයාට ගිහින් කිවුව මගෙ පපුව දැවිල්ලයි ඉන්න බෑ කියල. බාප්ප කිවුව මන් තෙල් ටිකක් ලෑස්ති කරන් එන්නම් කියල. මන් එතකම් ඇදට ගිහින් ඇලවෙලා ඉදිය.
ටිකකින් බාප්ප තෙල් පීරිසියකුත් අරගෙන කාමරේට ආව. ඇවිත් මන් ලගින් වාඩිවෙලා හැට්ටෙ උඩ බොත්තම ගලවලා හාන්සිවෙන්න කිවුව. දරැවට කිරිදෙනකොට මගෙ පපුව එයා ඕන තරම් දකින නිසා මන් ඒ ගැන දෙපාරක් හිතන්නෙ නැතිව එහෙම හාන්සි උනා.
බාප්ප තෙල් ටිකක් අරගෙන මගෙ පපුවෙ උඩ හරියෙ ගෑව. ගාල තව බට්න් 2ක් ගලවල හැට්ටෙ බුරැල් කලා. බට්න් ගැලෙවුවට හැට්ටෙ ඈට්ටෙ පලු දෙක ගොඩක් ඈත් කලේ නැති නිසා පියයුරැ දෙක සම්පූර්නයෙන්ම පේන්නෙ නෑ. නිප්ල් දෙක වැහිල තීන්නෙ. මන් බ්‍රෙෂියර් එකක් ඇදල ඉදියෙ නෑ. බාප්ප මගෙ පියයුරැ දෙක මැද්දෙන් පපුවෙ තෙල්ගාල අතගානව. එහෙම ගානගමන් බ්ලවුස් එකට යටින් මගෙ පියයුරැ දෙක වටේම ඇගිලි යවනව.
එහෙම ටිකක් අතගාල හැට්ටෙ තෙල් ගෑවුනොත් අපරාදෙ නේද දරැවො කියල බ්ලවුස් එකේ පලුදෙක දෙපැත්තට කරා. දැන් මගෙ පියයුරැ දෙක එලියෙ. බාප්ප අතගාපු විදියෙන් මාව වශී වෙලා වගේ තිබුනෙ. ඉතින් මන් තන් දෙක වහගන්නවත් උත්සහ කලේ නෑ.
බාප්ප තන් දෙක ටිකක් අතගාල මන් දිහා ආසාවෙන් වගේ බලන් ඉදිය. මන් කිවුව දැන්නම් හොදයි වගේ කියල. ඒත් බාප්ප කාමරෙන් ගියේ නෑ. එකපාරටම මාව බදාගත්ත.
අනේ එපා බාප්පේ කියල මන් නැගිටින්න හැදුවත් පුලුවන් කමක් තිබුනෙ නෑ. බාප්ප මගෙ ඇග උඩ නැගල එක පාරයිනෙ දුවේ. අනේ කෑ ගහන්න එපා කියල මගෙ සාය අස්සට අතක් දාල කිම්බට ඇගිල්ලක් දාල හොලවන්න ගත්ත. මට නිකම් කරන්ට් එක වැදුන වගේ. බොරැවට දගලල වැඩක් නැති නිසා මන් දැගලිල්ල නැවැත්තුව.
බාප්ප මගෙ සාය පෑන්ටියත් එක්කම ගලවල දාල එයාගෙ සරමත් ගලවල දාල ආයි මගෙ ඇග උඩට ඇවිත් මාව බදාගෙන තන් දෙක උරන්න ගත්ත. එයාගෙ ලොකු පයිය මගෙ කකුල් දෙක අස්සෙ තද වෙලා.
එයා පහලට ගිහින් මගෙ කකුල් දෙක පලල් කරල මගෙ බඩුවෙ තොල් දෙක ඈත් කරල මගෙ එකට දිව දාන්න ගත්ත. ඉන්න බැරිකමට මට කෙදිරිත් ගෑවුනා.
ඒ සැර්‍රෙ බාප්ප ඉස්සිල. මගෙ එකට එයාගෙ එක තියල කලත්තල හෙමිහිට ඇතුල් කලා. ඒක හස්බන්ඩ් ගෙ එකට වැඩිය ලොකුයි කියල මට තේරැනා.
එයා එහෙම ගහන ගමන් ටික ටික වේගෙ වැඩි කලා එතකොට මටනම් ගියා මන් ආහ් ගාල එයාගෙ බෙල්ල බදාගත්ත.
ඊට පස්සෙ මාව අනිත් පැත්‍ත හරවල මගෙ පස්ස පැත්ත මිරිකල ඉතුරුවුන තෙල් ටිකක් මගෙ පස්ස පැත්තෙ ඇගිල්ලෙන් ගෑව. මන් දැනගත්ත පස්ස පැත්තට කරන්න තමයි හදන්නෙ කියල. හස්බන්ඩ් මගෙ පුකේ ඇරල තීන නිසා මන් දන්නව ඒක කරද්දි රිදෙනව කියල. ඉතින් මන් බාප්ප එයාගෙ එක ඇතුල් කරන්න හදද්දි මන් කිවුව ඒක කරන්න එපා කියල. අද විතරයි දරැවො ආයි මුකුත් ඉල්ලන්නෙ නෑනි කියල බාප්ප හෙමිහිට තද කලා. මට ආයි ගාල කෑගැස්සුන.
හස්බන්ඩ් ගෙ එකට වැඩිය එයාගෙ එක ලොකු නිසා මට රිදෙනව වැඩියි. එයා එහෙම ටිකක් ගහනකොට රිදිල්ල අඩුඋනා. එයා මගෙ ඉන හරියෙන් අල්ලගෙන හයියෙන් ගහගෙන ගහගෙන ගිහින් මාව බදාගෙන ඇදට පාත්වුන. එහෙම ඉන්න ගමන් බාප්ප,
“අවුරැදු6කට පස්සෙ දරැවො මෙහෙම සතුටක් ලැබුවෙ. මන් ආයි දුවට කරදර කරන්නෙ නෑ මේක කාටවත් කියල නිකම් ප්‍රශ්න ඇතිකරගන්න එපා” කියල මගෙ ඇග උඩින් නැගිටල සරමත් ඇදගෙන කාමරෙන් ගියා.
මාත් ඇදුම් ඇදගෙන නාන්න යන්න ලෑස්ති වෙනකොටම මල්ලි ස්කෝලෙ ඇරිල ගෙදර ආව.
ඉතින් එදා මල්ලි ස්කෝලෙ ඇරිල ආවම මායි මල්ලියි දෙන්නම වැවට ගිහින් නාගෙන ගෙදර ආව. එතකොට මල්ලි 9 වසරෙ ඉදියෙ. එයා ගොඩක් ලොකු නිසා කිරි බොන්න දෙන එක අවුරැදු දෙකහාමාරක විතර ඉදන් නතර කරල තිබුනෙ.

ඔය අතරෙදි අප්‍රේල් නිවාඩුවට දවස් 10කට හස්බන්ඩ් ගෙදර ආව. එයා ටිකක් බීමට ඇබ්බැහි වෙලා ඉදියෙ. බීල ආවම දරැව නිදාගත්ත ගමන් එයා කොහොම හරි මගෙන් සතුටු වෙන්න තමයි බලන්නෙ.
මල්ලි නිදාගන්නෙත් අපේ කාමරේම නිසා මන් කොච්චර හස්බන්ඩ්ව පාලනය කරන් ඉන්න හැදුවත් එයා එහෙම ඉන්නෙ නෑ. එයා දවස් දෙක තුනක්ම සතුටු වෙනකොට මල්ලිට නින්ද ගිහින් තිබුනෙ නෑ කියල මට තේරැනා.
ඉතින් ඔහොම හස්බන්ඩ් ගෙ නිවාඩු දවස් 10 ගෙවිල ගිහින් එයා වැඩට ගියා. ඊට පස්සෙ දවසක් මම පුතාව මොන්ටෙසෝරි දාල ඇවිත් හවසට වහින නිසා උදේම නා ගත්ත. එදා මල්ලි ගෙදර ඉදියෙ. මල්ලිගෙ යාලුවෙකුත් ඇවිත් ඉදිය. ඒ යාලුවට ලැප්ටොප් එකක් තිබුන. බාප්පයි නැන්දයි අවුරැද්දට අයියගෙ වයිෆ් ගෙ ගෙදර ගිහින් අරනගන්විල.
මන් නාගෙන එනකොට මල්ලියි එයාගෙ යාලුවයි ලැප් එකේ බ්ලු ෆිල්ම් එකක් බලනව. මාව උඩ ගියා. මල්ලි මෙහෙම කෙනෙක් කියල මන් හිතන් ඉදියෙ නෑ. මන් මල්ලිට බැන්න. නැන්දටයි බාප්පටයි කියනව කියල බැන්න. අනිත් මල්ලිටත් බැන්න ඕයාලගෙ අම්මලටත් කියනව කියල. අපේ මල්ලි එක පාරටම කිවුව තමුසෙ කියනවකො බලන්න මේක කිවුවොත් එදා බාප්පයි තමුසෙයි කරපුව මන් හැමෝටම කියනව කියල. මාව දෙලෝ රත්වුනා.
මන් ඇහුව මොකක් ගැනද තමුසෙ කියන්නෙ කියල. ඒ පාර මල්ලි කිවුව. එදා බාප්ප මට කරනව මල්ලි ජනේලෙන් බලන් ඉදල. මට දැන් කරගන්න දෙයක් නෑ. මේක ගෙදර මිනිස්සු අහල පහල අය දැනගත්තොත් මන් ඉවරයි. මන් පුලුවන් තරම් මල්ලිව ශේප් කරගන්න හැදුව. ඒත් එයාව ශේප් කරගන්නම බෑ. අන්තිමට මල්ලි කිවුව අපිටත් ඔයාට එහෙම කරන්න දෙනවනම් ඒක කාටවත් නොකිය ඉන්න පුලුවන් කියල.
ඒත් මේ පොඩි එවුන් දෙන්නෙක් ඉස්සරහ ඇදුම් ගලවන්නෙ කොහොමද. ඒත් වෙන කරන්නම දෙයක් නැති නිසා මට මගෙ පවුල් ජීවිතේ දැන් අනිත් හැමදේකටම වැඩිය වටින නිසා මන් අන්තිමට ඒකට කැමති වුනා. මම ඇදන් ඉදියෙ කොට සායකුයි. අත් නැති බ්ලවුස් එකකුයි.
මල්ලි මාව අතින් ඇදල ඇද උඩින් වාඩිකරව ගත්ත. වාඩි කරවගෙන මගෙ තොල් දෙක උරන්න ගත්ත. මල්ලිගෙ යාලුව බ්ලවුස් එක යටින් අතදාල මගෙ තන් දෙක මිරිකනව.
ඊට පස්සෙ මල්ලි මගෙ බ්ලවුස් එක උඩට උස්සල ගැලෙවුව. බ්‍රෙශියර් එකත් ගලවල මාව ඇදේ පෙරලගෙන පිස්සො දෙන්නෙක් වගේ මගෙ තන් දෙක මිරික මිරික උරන්න ගත්‍ත. මල්ලිගෙ යාලුව මේවයෙ කිරිත් තීනව බන් කියල උරන්න පටන් ගත්ත.

ඒ අතරෙ මල්ලි පහලට ගිහින් මගෙ සායයි පෑන්ටියයි ගලවල මගෙ කකුල් දෙක පලල් කලා. ඊට පස්සෙ මගෙ එකට ඇගිලි දෙකක් දාල හොලව ඉදල කලිසම ගලවල ඇදට ඇවිත් මට එයාගෙ එක කටට ගන්න කිවුව. මන් බැන්න පිස්සුද ජරා වැඩ කරන්න එන්න එපා කියල.
ඒ සැරේ මල්ලි මට කේන්තියෙන් වගේ කිවුව. නිකම් බබා වෙන්න එපා හලෝ අවුරැදු දවස් ටිකේ තමුසෙට අයිය කටට දෙනව මන් දැක්ක කියල. එහෙම කියල මල්ලි එයාගෙ එක බලෙන්ම වගේ මගෙ කටට එබුව. ඒ අතරෙ මල්ලිගෙ යාලුව පහලට ගිහින් මගෙ එක ලෙවකනව. ඒකෙන් මාවත් ටිකක් ආතල් උනා. මාත් ඉතින් මල්ලිගෙ එක කටට ගත්ත.
එතකොට මල්ලිගෙ යාලුව මගෙ එක ඇතුලට දාල ගහනව. මල්ලි ඇදේ නිදාගෙන මාව පෙරලගෙන එයාගෙ ඇගඋඩට අරගත්ත. අරගෙන මාව එයාගෙ එක උඩින් වාඩි කරවගෙන ටිකක් ගහල මාව එයාගෙ ඇගට පාත්කරගත්ත. එයා මාව පාත්කරවගෙන මගෙ තොල් උරනව. ඒ අතරෙ මල්ලිගෙ යාලුව මගෙ පස්ස පැත්තට කෙල ගාල එයාගෙ එක බස්සනව කියල මට තේරැනා.
දැන් මල්ලිගෙ එක මගෙ ඉස්සරහ එක ඇතුලෙ මලිලිගෙ යාලුවගෙ එක පස්ස ඇතුලෙ. මල්ලිගෙ යාලුව මට එහෙම විනාඩි 10ක් විතර ගහල එයාග එක එලියට අරගත්ත. මල්ලි ආපහු මාව පෙරලගෙන ටිකක් ගහල මගෙ ඇගෙන් අයින් උනා. ඊට පස්සෙ මන් ආපහු ඇග හෝදගෙන දරැවව ගන්න මොන්ටෙසෝරියට ගියා.


Post a Comment

0 Comments